keskiviikko 17. syyskuuta 2014

tähtihetkiä

Tänään oli töissä 10h työpäivä,mä olen ihan raato....onneksi tyttäremme oli loihtinut iltaruokana broilerikastiketta&nuudelia....ei tarvinnut minun ensimmäisenä ruveta mitään kokkailemaan!Ihanaa kun lapsistakin jo niin suuri apu tässä arjen pyörityksessä :) kiitos kokille taas :)
Piti lähteä vielä poikkeamaan tuossa paikallisessa Robinhood kaupassa kun pojalla on huomenna sählykerhoa ja suojalasit puuttuu,mun tuuria kun pyörin kaupassa ja meinasin menettää toivon ettei suojalaseja löydy mutta sitten yhdellä hyllyllä yhdet ainoat kappaleet jäljellä...ihanaa!Samallahan tietenkin piti kierrellä kaupan sisustuspuoli,tullut jo niin tavaksi pyörähtää siellä että hups löysin meidän tuplaleveään peittoon ihanat tähti aiheiset pussilakanat&tyynyliinat ja vain 20e....ei tarvinnut miettiä ostanko :)
Ja heti käyttöönhän ne pääsivät,ei epäilystäkään....taitaa olla aikamoisia tähtihetkiä tiedossa <3
Tuossa kuvassa näkyy vähän huonosti sängynpääty,isäntä teki sen minulle viime vuonna äitienpäivälahjaksi(minä visioin ja isäntä toteutti) ja lopputulos on ollut tosi hyvä,mä tykkään tykkään siitä niin että halkeen ;)
Tässä kuvassa näkyy paremmin....ja miten helppo olikaan tuo toteuttaa 2 kuormalavaa hiottiin ja maalattiin valkoiseksi ja sitten kun kävimme pumpulla (äitini,joka saanut lapsenlapsiltaan nimen pumppu)&papalla sieltä saimme/löysimme sopivan paksun lankun tuohon sängynpäädyn levyksi...siihen vain petsiä pääälle ja valmista tuli!
Olen ollut hieman kevyellä ruokavaliolla jonkin aikaa ja koittanut esimerkiksi leipää syödä vähemmän mutta nyt vielä alkoi tekemään mieli tuoretta vastapaistettua leipää,mutta kun on jo melkein nukkumaan meno aika niin olin jo menettänyt toivon että en löydäkkään netistä mitään pikaleipä ohjetta mutta kappas löysin pikasämpylöiden ohjeen....

                            5dl sämpyläjauhoa
                             1rkl leivinjauhetta
                              1/2tl suolaa
                              2rkl siirappia
                              2 1/2dl kylmää vettä

kuivat aineet sekaisin,lisätään siirappi ja vesi.Muotoillaan jauhojen päällä pitkäksi pötköksi,leikataan paloiksi ja jauhoisilla käsillä vain pyöritellään sämpylöiksi.Paistetaan 200 asteessa noin 10 min
ja kodissamme leijailee ihana vastapaistetun sämpylän tuoksu....nää oli niin helppoja ja maistuukin hyviltä et näitä on kyllä tehtävä joku ilta vielä lisää :)

                    HERKULLISIA HETKIÄ :)


                                    ~~happystarhome~~

4 kommenttia:

  1. Oon seurannut tätä sun blogia ja tähdet taitaa olla se sun juttu:) Kauniit ovat!

    VastaaPoista
  2. joo mä hurahdin tähtiin jokunen vuosi sitten ja olen miettinyt koska niihin kyllästyy mutta ei sellaista taida tullakkaan :) tähtihetkiä tiedossa siis täällä <3

    VastaaPoista
  3. Ihana toi sängynpääty! Teillä on kyllä tunnelmallista..Paljon noita tähtihetkiä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi!minäkin Tykkään kovasti tuosta päädystä :) hauskaa viikon loppua :)

      Poista

Hei mukavaa kun löysit blogiin, tervetuloa uudestaan pian <3