maanantai 13. heinäkuuta 2015

Eräretkeilyä

Tänä aamuna puhelin pärähti viestiäänellä noin kello kymmenen aikaan, rakas isosiskoni Päivikki siellä toivotti meidän perheelle mukavat huomenet ja viikonalut <3 Ihana sisko kun aina piristää noilla yhteydenotoillaan..Viestin loppuun teki ehdotuksen lähdettäisiinkö porukalla luontopolulle ja eräälle laavulle paistamaan maggaraa ja nauttimaan kesästä....NO EHDOTTOMASTI <3
Kiitos Päivikki,Marko,Minttu,Markus,Miisa ja Zeus koira...ja Janina <3

Tässä reippaat eräretkeilijät aikuisten lisäksi vasemmalta oikealle: Veera,Miisa,Ville,Markus,Minttu ja Mintun kaveri Janina ja siskon ihana Zeus koirakin malttoi hetken pysyä kuvassa ennen reitille lähtöä :)

Matka oli alussa helppokulkuista metsäautotietä ja sitten käveltiinkin pellon laitaa pitkin joka kasvoi täynnä apiloita, kiipesimme huh huh mäen päälle josta olikin hienot maisemat alas....
Markus kiipesi puuhunkin huilahtamaan jotta jaksoi taas kävellä laavulle asti :) Hyvä Make :)

Suomen luonto on sitten kaunis ja tämän pidemmälle ei tosiaan tarvinnut tällä kertaa lähteä kuin Artjärvelle :)

Laavulla grillattiin vaahtokarkkeja (ihan hävettää kun tuli syötyä niitä itse niin monta ne on niin herkkua <3 ), maggaraa juotiin  kahvia ja kuumaa kaakaota, Päivikki oli  ostanut  mansikoitakin  ja mikä ihme siinä on että laavulla istuessa kaikki maistuu niin paljon paremmalta...tuossa  on oma kipinänsä <3 :)

Paluumatkalle sitten lähdettiin täysin vatsoin ja oli mukava kuunnella sitä ihanaa puheensorinaa joka valtasi metsän ja pellon laidan meidän joukon kävellessä autoille...hih hih ja ei muuten reissusta selvitty ihan ilman kommelluksia sillä lähdin Päivikin miehen Markon perässä kiertämään vähän märemmän kautta eli toisin sanoen suon reunaa ja hih hih mä upposin, olihan vinha tunne kun kenkä upposi syvälle, märkä suovesi valahti lenkkarista sisään ja sitten mä olin jumissa hetken jouduin miettimään että mitä teen mutta apu oli lähellä kun Marko jo ehti huudahtaa tulevansa apuun ja sitten huomasinkin kun tarjosi minulle kättään että sain itseni vedettyä pois suosta.Kiitos MARKO <3

Kotiin päästessä kone pyörimään eräretkeily vaatteista ja saunakin meinattiin laittaa lämpöiseksi nyt hetkeksi kuitenkin istahdettava sohvalle ja nautitttava tämän päivän fiiliksestä ja todettava että kyllä tää lomailu ihan maistuu mansikalle vaikka ei helteitä olekaan <3

MUKAVAA MAANANTAI ILTAA JA ALKANUTTA VIIKKOA :)

~~happystarhome~~

1. Onpa niin kivoja kesäkuvia. Mukavaa touhua porukalla! Maistoitko metsämansikoita?

1. Tuo luontopolun kiertäminen meni kyllä kuin siivillä noin hyvässä porukassa <3 Maistoin ja jäimme hetkeksi sinne niitä polulle syömäänkin, mietittiin pitäisikö tehdä uusi kierros ja kerätä mansikat ämpäriin....Nuo metsämansikat makeita :)

2. Ihanaa asennetta! Mukavaa voi olla lähelläkin ja nauttia kauniista, pienistä asioista!
    Metsämansikat <3
    Hui, tuo suolla käveleminen, onneksi sinulla oli apu lähellä!!

1. Ja ei tarvitse maksaa kuin nuotioeväiden verran <3 Metsämansikat <3 Katsoin siskon miehen reipasta menoa ja ajattelin että itse kykenen samaan mutta hih kiinnihän jäin :)

3. Hauskaa kesäpuuhaa - etenkin kun lapsetkin ovat mukana!
    Suomen luontoa ei voita mikään!

1. Minun ja siskoni perhe ollaan kyllä monta mukavaa hetkeä vietetty yhdessä ❤️ Kaikilla mukava fiilis yhdessäollessa ❤️ Tänään taas huomasin miten vähän onkaan viime aikoina tullut luontoa ihasteltua :(

4. Voi että oli taas ihana reissu!! Iso kiitos teille rakkaille retkestä♥ Välillä on hyvä "raahata" tämä jälkikasvu vähän ulos ja Suomen kaunista luontoa ihastelemaan...Mieltä kyllä lämmitti kun kaikki olivat heti innolla mukana:)) Mä oikein säikähdin kun kuulin sun kiljaisun siellä suolla... Onneksi Marko oli niin vikkelä kintuistaan! Nautinnollista iltaa sinne teille...kuvat oli Upeita!!♥ ...meillä on muuten yksi hyyyyyyyvin väsähtänyt vanhus täällä kotona...kun on pakko!!! olla sen jonon ensimmäisenä:)))

1. Kiitos teille ❤️ Tää tarkoittaa siis sitä että meidän perhe lähtee ehdottomasti toistekin eräretkeilemään ❤️Esim se Repovesi ❤️ Kiitos Markolle kun pelasti niin nopeasti minut sieltä ❤️ Rapsutus hali Zeus pojalle, uni maistuu ensi yönä kaikille ❤️

5. Ihanan kuuloinen retkipäivä, vaikka jalat kastuivatkin ♥
    Mukavaa alknutta viikkoa ♫~♥

1. Ilmakin oli hyvä :) vesisade tuli kun kotiin päästiin :) Nyt jo hymyilyttää tuo minun uppoaminen ;) Ihanaa viikkoa sinulle ❤️

6. Kuulostaa kivalta retkeltä. Mukavaa viikkoa!

1. Tuo luontopolku oli noin 3 kilsan mittainen joten ihan sopiva iltapäivä kävely ❤️ Vaahtokarkit oli kyllä uusi makuelämys joita kokeiltava uudestaan :) Leppoisaa viikon jatkoa ❤️

7. Mahtava retkipäivä teillä ollut ja aina niin mukavaa lukea, miten siskosi ja sinä olette läheisiä. <3 Ruoka maistuu ulkona niin hyvältä, eritoten kunnon lenkin jälkeen.

Ihania lomapäiviä <3

1. Kiitos kauniista sanoistasi Tiia ❤️ Minä ja siskoni ollaan kyllä viimeisen vuoden aikana lähennetty huimasti ja viettäneet monia ihania hetkiä yhdessä ❤️ uusiakin hetkiä jo tiedossa ❤️ Nyt minulla on hetki siivoukselle kun lapset ja rakas husbandos lähtivät käymään kaupassa ja asioilla.... :) Aurinkoista tiistaita ❤️

8. Hei!
    Ihana retki ollut teillä! Lähimatkailua pitäisi harrastaa minunkin enemmän. Laavuja ja muitakin ihania kohteita (esim. kahviloita yms.) löytyy läheltä!
    Kivaa viikkoa! =)

1. No täällä on sama juttu, täältä koti ympäristöstä löytyy näköjään läheltäkin matkailukohteita, ei tarvitsisi aina lähteä niin kauas :) Tykkään noista luontopolku tyyppisistä :) Mukavaa tiistaita ❤️

9. Luontoretket kivassa seurassa ovat ihan parhaita! Herkkueväiden ja metsässä samoilun jälkeen olo on kuin uudestisyntyneellä :-)

Aurinkoista viikon jatkoa <3

1. Ja eilen illalla maistui kaikille kunnon yöunet :) Tänään teimmekin polttopuuhommia ja nyt taas heitettävä lomavaihdetta silmään ja lähdemme ilta ajelulle jäätelölle :) Ihanaa viikon jatkoa <3

10. ♥just tuollaiset retket on parhautta!

1. Niin ovat ❤️ Pitäisi käydä useammin ❤️

11. Ihanan kuuloinen ja näköinen luontoretki <3

1. Ihana retki takana ❤️ Seuraava jo odotetaan ❤️

12. Laavuhetket ovat aivan huippuja! Ensin retkeilyä raikkaassa säässä ja sitten makkaran käristystä laavulla. :P Missään muualla makkara ei maistu paremmalta. :)

1. Minä olen samaa mieltä :) Luonnon helmassa ruoka maistui parhaimmalta :) Oli kyllä niin mukava paikka ja vielä lähellä niin tuolla käytävä ehdottomasti uudestaan ❤️ Aurinkoista keskiviikkoa ❤️

13. Eräretkeily on kivaa! Me olemme ahkeria retkeilijöitä ja halutaan että lapsetkin tottuu siihen puuhaan. Yhden yön olemme yöpyneet tänä kesänä teltassa, omalla terassillamme :D Loppuviikosta lähdemme reissuun ja telttavehkeet tulee mukaan :)

Kivaa viikon jatkoa! <3

1. Täälläkin ollaan perheen kanssa aina välillä käyty luontopolkuja ja kansallispuistoja kiertämässä, mukavaa puuhaa perheen kesken ❤️ Mukavaa reissua ❤️

14. Teidän päivä kuulostaa ihanalta :)
    Mä tykkään kans käydä retkillä, harmi vain ettei meidän lapset ole tulleet äitiinsä :( Paras eräkokemus on ehdottomasti Pieni karhunkierros ♥ Kannattaa käydä, jos joskus on mahdollisuus

1. Tuo pieni karhunkierros tuli pari vuotta sitren kierrettyä ja oli mukava retki ❤️ Ah niitä maisemia siellä ❤️