Blogini seuraajat&lukijat ✨

Tietoja minusta

Oma valokuva
Blogin ääressä hääräilee 40 v positiivinen, elämänintoa täynnä oleva vaimo ihanalle miehelle ja äiti kahdelle teini ikäiselle lapselle⭐️ Tervetuloa mukaan ⭐️ ~~ Happystarhome emäntä Elina~~⭐️

tiistai 9. helmikuuta 2016

Aamupuuroni

Menin sitten rakkaan husbandoksen kanssa sopimaan että vähennämme sokerin syöntiä tässä helmikuussa, vähän niinkuin herkuton helmikuu....en tajuu mitä mun kaltainen sokeri"hiiri"edes ajatteli tuossa asiassa(en oikeasti yhtään mitään) tai ehkä mä laskin sen varaan että rakas husbandokseni retkahtaa....mut ei ,on tullut tässä nyt muokattua ruokavaliota ja aamuisin olen huomannut että hei mullahan saattaa olla jopa pieni näläntunne ja tosiaan puurokin voi olla hyvää.Kirjoitankin tämän aamupuuron ohjeen tänne teille, tää on nyt mun ehdoton suosikki :)

CHIA TUOREPUURO

2dl maitoa
3 rkl chia siemeniä
1 1/2 dl kaurahiutaleita
kourallinen mansikoita, mustikoita tai mehukeitonkin kanssa käy

* Lisää ensin maito lautaselle ja lisää chia siemenet ja sekoita hyvin.

* Lisää sen jälkeen kaurahiutaleet ja muista sekoittaa.

* Jatka sekoittamista ja lisää mansikat

* Laita lautasen päälle kansi ja vie jääkaappiin tekeytymään

* Tee puuro esim illalla ja aamulla on valmista!

* Puuro sopii välipalaksi ja aamupalaksi mainiosti :)



Kuntopyöränkin kaivoin autotallista ja siellä on vanhat punttisali vehkeet joten ehkä olisi viisainta nyt mennäkin illaksi pyöräilemään ja nostelemaan vaikka käsipainoja ja ei noi vatsalihastenkaan treenit varmaan hukkaan menisi, kivasti on nimittäin pelastusrengas ilmaantunut vyötärölle :( Noi ulkoilutkin on nyt ollut aivan minimissä kun ei tälläisellä pääkallo kelillä voi lähteä tuonne liukastelemaan :( 

Kokeilin tuossa cafe laten tekoa ja tuo on mun suosikki aina vaan noissa kahveissa ;)Jospa hemmottelisin itseäni cafe latella, tuota kermavaahtoa ei voi jättää pois tuosta minun versiosta tietenkään :)


Ei muuten tänä laskiaistiistaina tullut laskettua mitään mäkeä, harvinainen talvi....

Toivottelen mukavaa kuluvaa viikkoa <3

HAPPYSTARHOME


22 kommenttia:

  1. Tuota puuroa pitäis kyllä koklaa! Kivaa laskiaistiistaita vaikkei ihan mäkeen päästäkkään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykästyin tuohon puuroon ja noiden sieminien ansiosta taitaa pitää nälkääkin :) Juu ei päässyt laskemaan mäkeä tänään joten nautitaan illasta toisin ;)

      Poista
  2. Täälläkin kokeilaam terveellisempää elämää mut välillä tulee ärsyttäviä retkahduksia.
    Rakastan maitoisia kahveja ja kermavaahto siinä päällä niin aaaah mitä herkkua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minäkään ihan kirjaimellisesti herkuttomalla ole, mutta yhtään karkkipussia en ole ostanut vaikka mieli on tehnyt...pieniä muutoksia parempaan toivottavasti :) Miten tuo kermavaahto tekeekin kahvista niin hyvää ;)

      Poista
  3. Kuulostaa todella hyvältä! Tarvitsee kokeilla tämän valmistusta ja tarjota miehelle joku aamu. :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herkullista aamupalaa sinne päin siis teille ❤️ Ihanaa tiistai iltaa ❤️

      Poista
  4. Voi sokeri kaipuu ja ihanus, en muuta sano, no on puurokin hyvää.

    Mukavaa viikkoa ja zemppiä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään pyörinyt mielessäni vain suklaat ;) Makeanhimo :( Huomenna toivottavasti taas parempi päivä ❤️ Kivaa kuluvaa viikkoa ❤️

      Poista
  5. Minä kokeilin noita kylmiä tuorepuuroja joskus... En saanut alas millään, jatkan siis aamuisin lämpimän ja maukkaan puuron kera. =)

    Tammikuu oli minun sokeriton, nyt taas täytyy kiristää, ettei ihan lähde lapasesta. Kun ei laskiaismäkeen päässyt, niin laskiaispullan söin. =) Hups!

    Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon tehnyt tuon puuron pikakaurahiutaleista ja lämmittänyt mikrossa, ei minullekkaan uppoo kyl kylmänä tuo :( leppoisaa tiistaita ❤️

      Poista
  6. Chia-puuro on ihanaa!
    Juuri äsken söin jogurtin kanssa..
    Iloista viikon jatkoa!
    Syö kuivahedelmiä pahimpaan makeanhimoon!

    VastaaPoista
  7. Mä taidan maistaa myös tuon jugurtin kanssa tota puuroa seuraavaksi:) kaveri kehotti syömään taateleita, täytyy kokeilla :)

    VastaaPoista
  8. Herkullisen näköinen puuro! Mukavaa iltaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aamu alkoi tuolla puurolla jälleen hymyssä suin ❤️ Kivaa keskiviikkoa ❤️

      Poista
  9. Tuotapa täytyykin kokeilla:)) Se on jännä jos on jonkun aikaa ollut tuolla "herkuttomalla" niin ei sitä makeaa oikeastaan enää kaipaa...alku on aina vaikeinta:)) Ihanaa kuluvaa viikkoa sinnekin♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti tsempistä mut mä luulen et mä kyllä kaipaan sitä suklaata ainakin ruokavalioon ❤️ Mut jos nyt yritän vähentää sen käyttöä ja muutenkin sokeria ni voi olla suunta on oikea ❤️ Mukavaa keskiviikkoa sisko rakas ❤️

      Poista
  10. Se on tuo himo, nimittäin makean himo, niin koukuttavaa, että sitä vaikka päättää olla ilman, niin ennemmin tai myöhemmin sitä sortuu, niin ainakin minä ☺
    Puuro ei oo minun juttu, vaikka tänäkin aamuna sitä söin ja tietysti sitä makeaa, mansikkahillon muodossa, piti vähän (lue iso lusikallinen) kipata puurolle ☺
    Kivaa loppuviikkoa Sinulle Elina (saan kai kutsua Sinua nimellä) ♫~♥~♫

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei tuolle makean himolle mitään mahda :) Minäkin aloitin makeasti tämän päivän ❤️ Tottakai saat kutsua nimelläni ❤️ Kivaa keskiviikkoa ❤️

      Poista
  11. Tätä pitääkin testata. Kaikenlaisia puuroja olenkin testannut, mutta tämä kuulostaa uudelta ja kokeilemisen arvoiselta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä puuroja on nyt vaikka minkälaisia tullut esiin, nuo chia siemenet ovatkin terveellisiä, just tuossa yhtenä päivänä luin netistä enemmän niistä ;)

      Poista
  12. Tuota chia juttua olen aprikoinut, että miten terveellistä sen on. En ole vielä kokeillut, mutta puurosi näyttää hyvälle!Ja mulla oli blogissa arvonta käynnissä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Netistä minäkin olen lueskellut noista siemenistä ja kyllä vaikuttaa kovin terveelliseltä, eivät maistu kyllä miltään puuron seassa :) Pitääpä tullakin osallistumaan arvontaan siis <3

      Poista

Hei mukavaa kun löysit blogiin, tervetuloa uudestaan pian <3