Blogini seuraajat&lukijat ✨

Tietoja minusta

Oma valokuva
Blogin ääressä hääräilee 40 v positiivinen, elämänintoa täynnä oleva vaimo ihanalle miehelle ja äiti kahdelle teini ikäiselle lapselle⭐️ Tervetuloa mukaan ⭐️ ~~ Happystarhome emäntä Elina~~⭐️

keskiviikko 16. maaliskuuta 2016

Viherkasvini

Sain viherkasvi haasteen Tuulikilta Kukkia ja Koukeroita blogista, kiitos kovasti haasteesta!Hih ja sitten vaan kuvailemaan kasveja mitä kotoa löytyy ja niitähän ei tällä hetkellä ole siis kuin vain muutama...havahduin oikein että miksiköhän ei ole ? No ehkä suurin syy on se etten osaa kasvattaa yhtään mitään ja tämä kun tuntuu niin vieraalta ja vaikealta niin en ole osannut edes viherkasveja ostaa.Mutta nyt tuossa kaupassa käydessä huomasin että minun pitää ehdottomasti etsiä helppohoitoisia viherkasveja meillekin kotiin <3


Ensimmäinen viherkasvi löytyy makuuhuoneesta, tää taitaa olla joku orkidean tyylinen kasvi, tekee valkoisia kukkia ja mä oon niin ylpeä että olen saanut tämän pidettyä jo vuoden verran hengissä, jippii :)


Seuraavan viherkasvin bongasin Hra Kilpisen kodista, ja jos ihan oikein tiedän niin eikös tää oo joku tyräkkipuu tai jotain sinne päin :)


Kaupasta ostan usein keittiön ikkunalle yrttejä, niitä on niin mukava napsia ruokien sekaan sieltä.Nyt ruukuissa on timjami ja mun kestosuosikki basilika :)


Eteisen ikkunalta löytyy Veeralle ostamani aloe vera kasvi, joka on tehnyt jo monta kertaa kuolemaa mutta nyt näyttää ihme ja kumma kasvun merkkejä :)

Tässä olikin meidän tämän hetken viherkasvit mut laitan mä tänään ohraa kasvamaan ja sit mä sain Kotipellolla blogin arvonnasta ihania kukkien siemeniä niin taidan niitä koittaa kasvattaa :)

Mä taidan laittaa tämän haasteen :)

Kolmen tähden kotiin Marikalle 

ja 

Minäkö keski-ikäinen blogiin Tiialle 


Aurinkoista keskiviikkoa kaikille :) ja hei ovistoppari pöllö sai kaverinkin vierelleen ;)




HAPPYSTARHOME   




20 kommenttia:

  1. Heips vaan Elina! Kiva kun sait postauksen aikaiseksi, vaikka vain muutamasta kasvista. Ei kaikilla tarvitse olla kymmeniä viherkasveja kotona, ei tietenkään. Kaikki me ollaan erilaisia ja eletään niitten arvojen mukaan mitkä on lähellä sydäntä. Mietin tuota palmua - taitaa olla nukkatyräkki oikealta nimeltään, täälläpäin maitopalmuksi sanotaan - se tekee siemeniä, mitkä pompsahtavat kypsyessään monen metrin päähän. Joten tarkkailepas sen touhuja :DD
    Kiva kun olet hankkinut yrttejä, ja ihana kuulla että aiot laittaa kukkasia tulemaan, wau! Kivoja kasvatushetkiä sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos haasteesta ❤️ Ajattelin ensin kieltäytyä just siksi kun ei ole noita viherkasveja mutta ajattelin sitten kuitenkin että napsin kuvat noista ja tästä saikin taas idiksiä sisusteluun näissä merkeissä :) Mukavaa loppuviikkoa ❤️

      Poista
  2. Ihana sinä ja kiitos kunniasta, mutta voisi tulla aika tylsä postaus kun meillä on vain yksi kukka kotona ja senkin sain viikko sitten, heh. En ole viherpeukalo ja meidän Oskukissa on syönyt liian monta joulutähteä ja yrittää kaikki tulppaanitkin syödä, sillä ahmatilla ei ole mitään rajoja. Niin ei meillä ei ole viherkasveja lainkaan vain yksi kukka. :) Ihanaa iltaa ja kiitos kun ajattelit <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me ollaan samiksia ❤️ Täällä ei nuo viherkasvit kanssa ole kuulunut kodin sisustukseen ja syytä ei tarvitse kauaa miettiä ;) Ei viherrä tuo minun peukalo millään :) Ihanaa loppuviikkoa ❤️

      Poista
  3. Tiedä millainen hortonomi sinusta vielä "kuoriutuu" kun alat noita viherkasveja ostelemaan..peukku sille!!:)) Ei kyllä meidänkään mökistä löydy viherkasveja.. kynttilöitä kyllä sitäkin enemmän :D Leppoisaa vkon jatkoa sinne HSH-kotiin♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih hih kiitti ❤️ Eilen istutettiin ohraa ja herneitä ja appelsiininsiemeniäkin kokeillaan ;) Mukavaa keväistä touhua tämä ;) Ja hei mentäiskö keväällä Ikeaan kasviostoksille ❤️ Hyvää loppuviikkoa teidän perheelle ❤️

      Poista
  4. Kotona on kiva olla vihreää!
    Minulla ei kyllä ole täällä ainoatakaan sisäkasvia, kun piha pursuaa kukkia ja vihreyttä!
    Aloe vera on tainnut saada vähän liikaa vettä jossain välissä kun noin painavat lehdet vettä täynnä!
    Sille riittää kerran kuussa talvella ja kaksi kertaa kuussa kesällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä onkin niin kaunista ja kukkaloistoa tosiaan ettei sisälle kaipaa kasveja :) Kiitos hoitovinkistä :) Ihanaa loppuviikkoa ❤️

      Poista
  5. Vihreä onkin kevään väri ☺ Minä tunnustaudun todella huonoksi viherpeukaloksi ☺
    Mukavaa viikon jatkoa Sinulle Elina ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin minäkin olen mutta yritän tänä keväänä ryhdistäytyä tässäkin asiassa ja kokeilen josko jotakin saan kasvamaan ❤️ Mukavaa loppuviikkoa sinulle ❤️

      Poista
  6. Mä olen niin huono kukkien ja kasvien kanssa, vaikka moni toisin luulee. Helppohoitoiset on mun juttu ja nekään ei aina menesty. Ihanaa loppuviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin jotakin helppohoitoisia kasveja mietin kotiin ;) En minäkään meinaa muistaa kastella niitä koskaan vaikka vain pari kotoa löytyy :) Mukavaa loppuviikkoa ❤️

      Poista
  7. Minulla on aika paljon viherkasvesa...taitaa olla vähän liikaakin..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bongaappas tästä viherkasvi haaste ja napsia kuvia kasveistasi ❤️ Ihanaa loppuviikkoa ❤️

      Poista
  8. Meiltä löytyy tasan yksi viherkasvi ja sekin meinaa kuolla kuivuuteen. En vaan millään muista hoitaa sitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tutun kuuloista ❤️ Hyvää loppuviikkoa ❤️

      Poista
  9. Tulin vasta visiitille=)
    Meiltä ei löydy yhden yhtään viherkasvia. Ne ei vaan tykkää musta=)
    Aurinkoista (toivottavasti) viikonloppua teille!!

    VastaaPoista
  10. Kiva kun tulit käymään ❤️ Aurinkoinen perjantai ollut ja iloinen on syntymäpäiväni nimittäin ;) Hyvää viikonloppua ❤️

    VastaaPoista
  11. Mä oon niin huono noiden viherkasvien kanssa...
    Ihanat ovipöllöt!
    Iloista pääsiäisen aikaa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä oon kanssa huono tos kasvien hoidossa,pitäisi ostaa joku hoito opas ;) Aurinkoista viikonloppua ❤️

      Poista

Hei mukavaa kun löysit blogiin, tervetuloa uudestaan pian <3