✨ Tervetuloa blogini pariin, täällä kirjoittelee meidän perheen elämästä leppoisaan tyyliin 40v elämän iloa ja intoa täynnä oleva Elina joka on kahdelle ihanalle teini iässä olevalle lapselle äiti ❤️ Ja on minulla rakas husbandoskin jonka kanssa olen naimisissa ❤️✨ Onnekas on hän joka löytää pienistä arjen asioista jotain suurta ❤️

torstai 23. helmikuuta 2017

Mutteripannukahvi hetki

Keittiön kaappeja siivoillessa joskus tuossa taannoin löysin tuon mutteripannun ja täytyy sanoa että enpä ole sillä kovinkaan montaa kuppia kahvia keittänyt mutta  innostuin viime viikonloppuna sitä testaamaan kun tuli ostettua espresso kahvia kaupasta ☕ehkä taas keittelen kunhan tämän huonovointisuuteni olen selättänyt, pari päivää olen ollut sänky potilaana mahataudin takia...


⭐ Annostele vesi mutteripannun alaosaan.Käytä kylmää vettä.

⭐ Mittaa mutteripannun keskellä olevaan suodatinosaan espressokahvijauhe.

⭐ Käännä mutteripannun yläosa kiertäen tiiviisti alaosaan kiinni.

⭐ Laita mutteripannu liedelle ja lämmitä niin kauan, että kuuma vesi puristuu espressokahvijauheen läpi yläosaan.

⭐ Kahvi on valmis nautittavaksi.


MIKÄ ON SINUN SUOSIKKI KAHVISI? TAI JOS ET JUO KAHVIA NIIN MIKÄ ON SUOSIKKI JUOMASI?MINÄ OLEN TALVEN AIKANA MAISTELLUT ERILAISIA HAUDUTETTAVIA TEE MAKUJA, JOISTA SUOSIKKINI ON DERMOSILILTÄ OSTETTU HYVÄN YÖN TEE 🍵

LEPPOISAN LETKEÄÄ TORSTAI ILTAA 💖

⭐ HAPPYSTARHOME ⭐


18 kommenttia:

  1. Minullakin on tuollainen mutteripannu kaapissa. Täytyy myöntää, etten ole sitä koskaan käyttänyt.
    Olen kyllä kahvi-tyypi, vaikka nautin kyllä teetäkin joskus. Olen selkainen pehmeiden makujen ystävä, joten vahvat makukahvit eivät ole minun juttuni.
    Latte tai kaakaokahvi ovat erikoiskahvisuosikkini.
    Leppoisaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minäkään ole tuota juurikaan käyttänyt, appiukolta jäi tuonne kaapin perälle ja siivoillessa sen muistin ja ihan vaan mielenkiinnon takia testasin :)
      Latte maistuu minullekin parhaiten :)
      Aurinkoista viikonloppua <3

      Poista
  2. Perus juhlamokka on mun mieleeni. Eipä ole vaan tullut maisteltua muita kahveja ja Keisarin morsian on tee suosikkini :)
    Hyvää viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juhlamokka on monen suosikki, minun myös <3 Tuo Keisarin morsian tee on muuten hyvää ;)
      Kivaa viikonloppua <3

      Poista
  3. Minä en juo enää kahvia laisinkaan, mutta teetä kuluu kamalat määrät :)
    olen tykännyt English Tea Shopin tee valikoimista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en nyt muista olenko itse kokeillut suosikkejasi, täytyy kirjoittaa muistiin ja ostaa kun tekee mieli teetä :) Vaihtelua makuihin ;)
      Kivaa viikonloppua <3

      Poista
  4. Täytyy myötää, ette ole koskaan keittänyt mutteripannulla kahvia..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä oli minullekin ensimmäinen kerta ja onnistuin ;)
      Aurinkoista ja leppoisaa viikonloppua <3

      Poista
  5. Pitkästä aikaa täällä. :) Olen ollut kyllä niin huono lukemaan ja kommentoimaan toisten blogeja, että ihan hävettää.
    Mahatautia on ollut täälläkin, onneksi ei tarttunut toisiin.

    Kahvista... olen muutaman kerran maistanut jotain erikoiskahveja mutta ihan perinteinen kahvi on minusta parasta. Ja ehkä parhain on nokipannukahvi. :)

    Mukavaa kevään odotusta sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla sinusta täällä <3 Mahatauti on kurjimpia tauteja, meilläkin toistaiseksi lapset on säästynyt taudilta ja hyvä niin sillä alkoi hiihtoloma :)
      Nokipannukahvia alkoikin tekemään mieli ;)
      Aurinkoista viikonloppua :)

      Poista
  6. Juon kahvia, mieluiten ihan tavallista. Aamu alkaa aina teellä, mutta töissä on jo pakko saada kahvia. Siis olen molempien ystävä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä myös juon molempia, teetä menee syksyisin enemmän ja aamu alkaa kyllä täällä normikahvilla ja näin viikonloppusin jumbokupilla ;)
      Kivaa viikonloppua <3

      Poista
  7. Mutteripannu ❤ Sellainen löytyy meiltäkin ja viikonloppuisin kovassa käytössä. Arkena tyydyn perus Moccamasterin kahviin. Pirteää viikonloppua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvät kahvit tuolla mutteripannulla saa keitettyä 😁 Aurinkoista viikonloppua 😁

      Poista
  8. Kahvia kuluu meillä paljon, aina moccamasteri porisemassa, kulta katriinaa tai juhla mokkaa.. simmoin tällöin keitän oikein kunnon pannukahvit poroista - ai, että on hyvää!
    Nautinnollisia kahvihetkiä sinulle<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuullostaapa tutulta ❤️Aurinkoista viikonloppua ❤️

      Poista
  9. Kyllä täälläkin MoccaMasteri porisee ja siellä tietysti JuhlaMokka. Meillä on myös percolaattorikeitin ja sillä tulee maailman parasta kahvia. Se vain on niin iso, ettei sillä juurikaan pienelle porukalle viitsi keitellä. Mukavaa alkavaa viikkoa ja toivottavasti vatsatauti on selätetty. Liisa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moccamasteri ja Juhlamokka on monen lempikahvi yhdistelmä <3 Percolaattorikeitin onkin ihan uusi tuttavuus minulle, tulee varmasti hyvää kahvia myös sillä :)
      Pöpöt on selätetty ja hiihtoloma viikko käynnistyy iloisissa merkeissä <3

      Poista

Hei mukavaa kun löysit blogiin, tervetuloa uudestaan pian <3